Poznámka 17

Tato komplexní zkušenostní struktura času propadla v Peripatu brzy naprostému nepochopení. Jakmile jednou začneme přehlížet vztah času k počítajícímu duchu, diskontinuitní moment času (nutně vyplývající z přítomnosti pojmu počtu v definici času) se víceméně nedá zachránit. Takto Stratón odmítl aristotelské vymezení času jako počtu pohybu s tím, že počet je diskrétní veličina, zatímco čas a pohyb jsou kontinuální veličiny, a kontinuum není počitatelné (ὁ μὲν ἀριθμὸς διωρισμένον ποσόν, ἡ δὲ κίνησις καὶ ὁ χρόνος συνεχής, τὸ δὲ συνεχὴς οὐκ ἀριθμητόν, Simplikios, In Arist. Phys. 789,3 n.). Jakmile začneme ignorovat počítající instanci ducha odkázaného na výskyt věcí nacházejících se v kontinuálním pohybu, rozdíl mezi pohybem a časem se nutně nivelizuje.