Poznámka 7

Podobný termín (communis humanorum conceptio animorum) se objevuje rovněž v Boëthiově Útěše z filosofie v souvislosti s tvrzením, že Bůh jakožto princip všeho je dobrý. Viz Boëthius, Philos. consol. III,10,22–25 (vyd. C. Moreschini, De Consolatione Philosophiae: Opuscula Theologica, str. 81). Latinský termín communis conceptio odpovídá řeckému výrazu ἔννοια κοινή, který již u Eukleida slouží jako označení pro axiómy. Stejný latinský termín jako Boëthius v De hebdomadibus (communis animi conceptiones) užívá středověký překladatel a editor Eukleida Campanus. Srv. H. Gericke, Mathematik in Antike, Orient und Abendland, Wiesbaden 2003, str. 111. Ztotožnění „obecných pojmů“ a axiómů je doloženo také u Prokla. Viz Proklos, In primum Euclidis elementorum librum commentarii (vyd. G. Friedlein, Leipzig 1873, přetisk: Hildesheim 1967, str. 194,8–9): ταὐτὸν γάρ ἐστιν κατὰ τούτους ἀξίωμα καὶ ἔννοια κοινή. Srv. k tomu J.-L. Solère, Bien, cercles et hebdomades, str. 86.